روزهای زندگی

روزهای زندگی

وبلاگی برای بروز افکار من. برای بیان دیدگاههای من.
روزهای زندگی

روزهای زندگی

وبلاگی برای بروز افکار من. برای بیان دیدگاههای من.

عکس نامه

این عکس ها لباس لری هست. اینها بیشتر در مجالس پوشیده می شوند.

این عکس زالزالک هست. در زبان لری بهش میگیم سیسن که منظور همون سوسن هست.

این عکس درختچه رملک هست. همون که مزه ترش داره.

این میوه رملک است.

این عکس درخت کنار هست.

این عکس کناره. کنار میوه درخت سدر است.

نظرات 19 + ارسال نظر
مهشید سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 14:08 http://1691.mihanblog.com

وای من عااااااااشق لباساتونم
واقعا زیبا و پرکاره و البته بسیار گرون قیمت

قابل شما رو نداره عزیز من.
بله گرونه متاسفانه.

نسیم (قاصدک) پنج‌شنبه 26 آذر 1394 ساعت 20:35

بسیار زیبا

نظر لطفته.
زیبا می بینی.

محجوب بانو چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت 21:35 http://booyehbehesht.niniweblog.com/

مونوم ایخوام

تشریف بیار یاسوج و از اینا بخر.

مامان اهورا جمعه 20 آذر 1394 ساعت 22:53

واااای چه لباسهای خوشگلی
البته لباسهای کردی هم تقریبا شبیه اینا هستن

چشمات خوشگل می بینه عزیزم.

مهتاه جمعه 20 آذر 1394 ساعت 07:36 http://mahtah.mihanblog.com

واقعا خیلی خیلی خیلی زیبان، دلم خواست یکیشون بخرم.

چقد خانومای قدیم شاد و خوشبخت بودن...
چقد لباساشون انرژی مثبته...

قابلتو نداره.

این لباسها مال الآنه هاااااا. قدیم ها هم همین شکلی بود فقط رنگ و پارچه هاشون متفاوت بود.

ژاله پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 16:27 http://jale-god.blogfa.com/

خیلی لباسا خوشگن ...
مرضیه جان قیمت همچین لباسی چنده؟

طرفای ما از این لباسا تو عروسیا استفاده میکنن اونم واسه رقصیدن ..فقطم اقوام درجه یک داماد و عروس مثلا مادر خواهر خاله و عمه دختر خاله ها دختر عمه ها دختر عموها و دختر دایی هاهم اگه از این لباسا داشته باشن می پوشن فقط برای رقصیدن ....

اطراف ماهم درخت کنار هست

رملک هم تو صحرا دیدیم ولی اجازه ی خوردنش رو به ما ندادن شاید چون این میوه رو نمیشناختن....

زالزالک هم خیلی دوست دارم

فرهنگ ما و شما خیلی شبیه همه ژاله جون.
ما هم این لباسها رو دخترها و زنان در مجالس عروسی و شادی می پوشن. البته افراد مسن و پیر رنگهای تیره و پارچه های مخملی می پوشن و معمولا همیشه و همه جا می پوشن. بجای مانتو و شلوار. ولی دختران جوان و زنان جوان فقط برای مجالس می پوشن.

قیمت هاشون بستگی به پارچه هاشون داره. پارچه های مروارید دوز خوشگل معمولا حدود یکی دو میلیون درمیاد. بعضی از مخملهای سرمه دوزی شده هم همین قیمت میشه. ولی بقیه پارچه ها قیمتهاشون متفاوته. اگه پارچه اون لباس مد نباشه و اصطلاحا دمده شده باشه و از مد افتاده باشه ارزون تر گیر میاد. مناسب هر قشری پارچه هست. ولی اوناییش که خیلی خوشگلن اعیانی هستن و گرون.

الهه پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 10:34 http://elahesong.blogsky.com

خواهش میکنم اجی ممنونم

الهه پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 09:53 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی خسته نباشی اجی صبحت بخیر باشه انشالله اجی شهادت پیامبر اکرم (ع) رو بهت تسلیت میگم اجی انشالله به حق این روز عزیز هر ارزویی که داری براورده بشه و همیشه سلامت و موفق باشی اجی و همیشه لبت خندون و خوشحال باشی همیشه اجی دیشب مامانم روضه داشت تو هم دعا کردم

سلام الهه جون.
ممنون عزیزم.
ان شاالله تو هم همیشه سالم و موفق و خوشحال باشی.

امین پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 01:57 http://aminalgia.blog.ir

خیلی عکس ها عالین. تو اینستا بذار

ممنون.
عکسهای خودم نیستن. فقط اون درختچه رملک رو خودم گرفتم.
بقیه شو از پیجهای لری گرفتم.

ازاده چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 20:09

چه لباسهای خوشگل و خوشرنگین و چه خوب که از این لباسها توی مراسم خاص میپوشن

چشمات خوشگل می بینه.

پریسا چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 07:59 http://www.pari-v-zendegi.blogsky.com

سلام مرضی جان بالاخره عکس لباس برام باز شدن واااای خیلی قشنگن خصوصا لباس سفیده و قرمزه فوق العاده ن

سلام پریسا جون.
من از نارنجیه خیلی خوشم میاد.

سحر قریب سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 18:51

سلام وای چه لباسای خوشکلی عاشقشون شدم خوش به حالتون ما که در کویر نه از این لباسا گیرمون میاد نه از این میوه ها نه از این طبیعت خوشکل ولی خدایی زمستونا آفتابمون لذت بخشه
التماس دعا مرضیه جونم

سلام سحرجون.
خب بیا اینجا هم از این لباسها بخر و هم از میوه ها بخور.

سپیده مامان درسا سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 10:05

وای چقدر زیبا بودن این لباسها
منم از این میوه زیاد دیدم و خوردم خوشمزه است طرفای شمال زیاد داره ...

چشمات زیبا می بینه سپیده جون.
عه. شمالم داره؟!!

سوری سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 08:40 http://dokhtarin.blogsky.com

سلام مرضی جون خیلی قشنگن لباسا. من کنارخوردم تو شهر ما هم میاد اما زالزالک نه اسمش جالبه

سلام سوری جون.
چشمات قشنگ می بینه.
کناری که پیش شما میاد رو نمیدونم از کدوم نوعه. کوچیکه یا از این بزرگهایی که اندازه آلو هستن؟؟ بزرگهاش اصلا خوشمزه نیست. اما اونایی که ریز و سرخ هستن خیلی خوشمزه اند.

ما به زالزالک میگیم سیسن

پریسا سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 07:49 http://www.pari-v-zendegi.blogsky.com

سلام مرضی جااان
عکس لباس برای من باز نشده
ولی درخت کنار رو دیدم درخت قشنگیه میوه اش تقریبا شبیه زالزالکه منتهی این خیلی بزرگه حس میکنم خیلی خوش مزه باشه

سلام پریسا جون.
دوباره وبلاگو باز کن شاید باز بشه.
کناری که در استان ما هست میوه اش تقریبا هم اندازه زالزالکه. شایدم کوچیکتر. این تو عکس بزرگ افتاد. دوربین رو نزدیکش گرفته بودن. وگرنه اندازه زالزالکه.

کنار بوشهره که خیلی بزرگه و بد مزه است. بهش میگن کنار هندی. من که از اون اصلا خوشم نمیاد.

گل سرخ سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 02:06

لباس نارنجیه شبیه لباس بختیاری که بختیاریای خوزستان هم دارن بعضی از خانوما برای مجالس عروسی و رقص دسته جمعی می پوشن. دقیقا ما هم همین درختچه رملکو تو شمال خوزستان داریم من خیلی میوشو دوست دارم بش می گفتیم کنار کوچولو نمی دونستم اسمش رملک هستش. اینجا هم کنار تو فصل بهار در میاد بسیار خوش طعمه.

خب بختیاریها هم لر هستن دیگه.
عموم یه درخت کنار داره سالی دو بار میوه میده. هم بهار و هم پاییز. جالبه. نه؟!

زینب (مسافرکربلا) سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 00:13

سلام
فک کنم قدیما بیشتر از این لباسا پوشیده میشده به جز برای مجلس کلا میگم .خیلی قشنگن
همشون تقریبا شکل همن این میوها !آدم قاطی میکنه خو !من فقط زالزالک خوردم خیلی هم دوس دارم :)
بقیش نوش جون شما !جای ماروهم خالی کن

سلام زینب جون.
نه. همین الآنم می پوشن. مخصوصا زنهای میانسال و پیر که همه وقت و همه جا لباسشون این شکلیه. تو شهر ما که اینطوریه. دخترهای جوان هم تو مجالس شادی حتما می پوشن. پیش ما لباس مجلسی نمیارن. خیلی خیلی کم. بیشتر لباس لری می فروشن یا کرایه میدن.


آره مثل همن. باید از نزدیک دیدشون.
جات خالی..

الهه دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 23:49 http://elahesong.blogsky.com

ممنونم اجی بازم شرمنده
ولی تو پستی که نظر داده بود یه نظر بود دومیشو نمیدونم کجا داده

ایرادی نداره.
تو فکرش نباش.

الهه دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 22:10 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی خسته نباشی اجی چه لباس های قشنگی هستن این لباس های لری اجی مخصوصا اون صورتی و سفیده
اجی زالزالکم دیدم شوهر اجیم بعضی موقعا از اونا برامون میاره ولی من نمیخورم دوست ندارم
اجی دوستم لیلا حواسش نبود به جای اینکه تو وب من نظر بزاره تو وب تو نظر گذاشته اجی همون که اسمش عاشقه اجی شرمنده از طرف خودش ازت عذرخواهی میکنم شرمنده

سلام الهه جون.
آره خیلی خوشگلن.
ایراد نداره. خودشم بهم گفت که اشتباهی بهم پیام داده. اونم خوش اومده به وبلاگم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد